יום ראשון, 23 בנובמבר 2014

טיפים למטייל הבודד - 10 סיבות לצאת לטיול סולו

להגשים חלום בזוהר הצפוני איך לצאת לחופשה כל חודש?

__________________________________________________________________
במשך השנים טיילתי הרבה לבדי וצברתי אין-ספור חוויות בטיולים אלו. צורת טיול שכזו אינה מתאימה לכל אחד ואחת אולם עבור אלו מביניכם שאוהבים את השקט וההרפתקאות הייחודיות של החיים לסגנון טיול זה אין תחליף! טיולי הסולו שאני מכיר מתחלקים לשניים:

1. טיול סולו אמיתי בו אתם מטיילים לבד במשך זמן ממושך
2. טיול בו אתם עצמאיים בשטח, לא חייבים דבר לאף אחד אבל בכל מקום מתחברים לאנשים וקבוצות המטיילים איתם ושוהים לרוב בחברתם.

The lone traveler

לא משנה באיזה סגנון טיול אתם בוחרים הנה כמה סיבות טובות כדי שתצאו לטיול הסולו הראשון שלכם או תיזכרו כמה זה כיף ותצאו שוב לטייל כך במידה וכבר הזדמן לכם לטייל לבדכם:

1. גלו את עצמכם
אין הזדמנות טובה יותר לגלות מי אתם מאשר בטיול סולו. בטיול מסוג זה תוכלו באמת לתהות על קנקנכם. קחו את ההזדמנות הזו להכיר את עצמכם לעומק. זו הזדמנות מצוינת לעשות רק את הדברים שאתם אוהבים לעשות מבלי להתפשר על דבר. זו הזדמנות לקרוא את הספרים שאתם 

2. ללא פשרות
בטיול מסוג זה תוכלו לעשות את כל הדברים שאתם אוהבים לעשות מבלי לעשות חשבון לאחרים! תוכלו לאכול את הדברים שאתם אוהבים, לשמוע מוסיקה שאתם אוהבים, לקרוא ספרים בזמן שלכם, לקום באיזו שעה שאתם רוצים, ללכת למוזיאונים הכי מוזרים שרק אתם אוהבים ולבלות שם כמה זמן שרק תרצו. בטיול לבד אתם אדונים לעצמכם. לתחושת החופש הזו אין מחיר! 

The Traveller @ Mount Lawu  (Infrared)

3. עצמאות
בטיול לבד הוא הזדמנות להתפתחות אישית! אם ביום יום דואגים לבשל לכם, לכבס לכם ולעשות עבורכם מטלות נוספות כעת תגלו שהכל נמצא באחריותכם. זה לא אומר שאתם חייבים לבשל את ארוחת הבוקר שלכם אם אתם שונאים לבשל אבל זו הזדמנות לצאת מאזור הנוחות שלכם ולהתחיל להסתדר בכוחות עצמכם. עצמאות זו היא תחושת החופש בעיצומו! אתם יכולים לבחור אם לטייל לבד היום או להצטרף למטיילים אחרים למשך היום או אפילו לטיול בן כמה ימים! כל הבחירות שתעשו תהיינה הבחירות שלכם! כך תוכלו גם למצוא שותפים רגעיים לתחומי עניין זהים כמו שלכם. זה יכול להיות בתחום הספורט, טרקים, אומנות או קולינריה. כמו כן תוכלו לבחור באיזה קצב אתם רוצים שיתנהל הטיול שלכם. האם אתם רוצים לקום מוקדם ולנצל את היום או לשיון עד מאוחר ולקחת את היום בעצלתיים. אני זוכר טיולים שבהם הגעתי נמרץ ועשיתי טרקים מהבוקר עד הערב וימים אחרים שקמתי בחופים כחולים והתחלתי את היום עם שחיה מהנה, שייק וארוחת בוקר מפנקים, כתיבה והליכה ארוכת שעות על החוף. 

4. הקלות של היחד
למרות שנדמה שטיולים לבד מהולים בבדידות תתפלאו לגלות כי בכל רגע נתון תוכלו לפגוש אין-ספור מטיילים אם תחפצו בכך. בכל פעם שעייפתי מטיול הלבד האקסטרימי שעשיתי ורציתי מעט בחברה זנחתי את השבילים הצדדים והגעתי לעיירות היותר מוכרות. במקומות אלו ישנם תמיד מטיילים רבים הישנים באכסניות, מוטלים, גסטהאוסים ומלונות והם תמיד פתוחים להכיר אנשים חדשים. טיולי סולו הם ההזדמנות הגדולה ביותר שלכם ליצור חברויות אמיתיות העשויים להימשך לשנים ארוכות כיוון שעוצמת החוויות שתעברו עם אותם מטיילים עשויות להיות חוויות שתישאו עמכם כל החיים.

5. הפשטות של הלבד
צילום שלי בקרחונים באזור הפארק הלאומי
בצ'ילה - טורס דל פאינה
כשניהלתי אכסניה בברזיל הגיעו אלי לעתים קבוצות של מטיילים ישראלים. לעתים התפלאתי עד כמה הן גדולות. 10 ואף עשרים אנשים מטיילים ביחד. סגנון טיול זה מקשה מאוד על קבלת ההחלטות וככל שיש יותר אנשים דעתו של האדם האחד פחות נשמעת. הפשטות המיוחדת של הסולו וקסמו היא שרק דעתכם נשמעת. וכל מה שאתם רוצים לעשות יתקבל בברכה על ידי צוות השופטים.  

6. לחקור את הלא נודע
במהלך הנסיעות שעשיתי לבדי גיליתי שכאשר אני נוסע לבדי אני לומד הרבה יותר כיוון שאני נתקל ביתר קלות עם המקומיים, טיילים אחרים שאינם ישראלים מתרבויות שונות, אני נחשף יותר לשפה המקומית ומנסה להסתדר ולתקשר איתם במקום לשוחח בעברית ולהישאר באזור הנוחות של השפה ומידי פעם לנהל שיחה קצרה ועניינית עם נותן שירות כזה או אחר. כאשר מטיילים לבד נתקלים בצורך להבין יותר את השפה, לשאול יותר שאלות ואם ממש לוקחים את ההזדמנות אז אפשר גם להחזיק שיחון של השפה המקומית ולשפר את המיומנות בשפה זו. כאשר תצאו לטיול סולו תציבו את עצמכם במקום בו תיאלצו להתמודד עם הרבה יותר אתגרים ובאופן אישי אני אוהב מאוד את התחושה הזו ואת ההזדמנויות להכיר דברים שבדרך אחרת לעולם לא הייתי חווה.

7. הזדמנות לתת לחיים להוציא אתכם להרפתקה של פעם בחיים
בכאשר מטיילים לבד ישנן הזדמנויות להגיע למקומות שלעולם לא הייתם מגיעים בדרך אחרת. הפשטות בכך שאתם נוסעים לבד מאפשרת נסיעה בטרמפים שלא היו קורים אם הייתם נוסעים עם שותפים, מאפשרת הכרויות רומנטיות וסיפורי אהבה סוחפים כמו בסרטים שלא היו קורות אם הייתם מטיילים עם שותפים ומאפשרת לכם ליצור סיפורים מיוחדים שלא היו יכולים להיווצר בדרך אחרת. הדינמיקה הפשוטה של טייל בודד פשוט מאפשרת זרימה שקשה להסביר אבל ברגע שתצאו לטיול ותתנו לעצמכם לזרום דברים מופלאים שלא חלמתם שיקרו - יקרו! יש לי אין-ספור סיפורים וחוויות שקרו לי שלא היו יכולים להתרחש בשום דרך אחרת, החל מניהול אכסניה על אחד האיים המדהימים ביותר בברזיל, מסע בביצות הפנטנאל שבו רדפתי אחרי נמר רכוב על סוס, טיול טרמפים בהודו שהוביל אותי לגור במשך שבוע בבית צף בחבל קשמיר ועוד... על חלק מההרפתקאות הללו תוכלו לקרוא ברומן המסע שלי "לחישות"


8. שיפור שפות
עם הגיעי לצ'ילה בפעם הראשונה בחיי בגיל 21 שוחחתי כ 10 שעות עם בחורה מקומית בנסיעה באוטובוס כשברשותי שיחון עברי-ספרדי. כשיצאתי מהאוטובוס אחרי השיחה הארוכה ידעתי כבר איפה נמצא כל נושא ונושא בשיחון ויכולתי לנהל שיחות רצופות עם המקומיים. השיחה ההיא עם אותה בחורה עזרה לי ללמוד בצורה מואצת את השפה הספרדית. אמנם לא ידעתי לדבר אותה עדיין אבל יכולתי להבין הרבה מאוד ביטויים בסיסיים שחוזרים על עצמם בכל שיחה ולהבין את ההקשרים לנושא השיחה ולמצוא את התשובה שלי בין דפי השיחון כמעט בצורה רצופה ומבלי לעכב את השיחה כלל. עחודשים אחר כך, במהלך שהותי בברזיל למדתי את השפה הפורטוגזית בעזרת טלהנובלה שבה צפיתי. היתרון בלצפות בתוכניות אלו הוא שבכל טלה נובלה ישנו נושא שחוזר על עצמו ואוצר המילים באותו פרק הוא קטן יחסית.
ספרים ללימוד מילים ראשונות בשפה הגרמנית
ובשפות נוספות
כך הבנתי בזמן קצר מאוד את השפה, התרבות (היות ותוכניות אלו עסקו בהסטוריה של ברזיל, בעבדות ובמקומות שונים של ברזיל בה צולמו הפרקים השונים). שפות הוא כלי עוצמתי ביותר שנשאר אתנו לכל החיים. עקב אהבתי לשפות יצרתי סדרה גדולה של ספרים ללימוד מילים ראשונות בשפות שונות כך שאם אתם רוצים ללמוד מילים ראשונות וללמד את ילדיכם להכיר מילים ראשונות בנושאים שונים בהתאם לשפות ולמקומות שאליהם אתם מתכוונים לנסוע ולטייל הנה הקישור לספרים שלי. טיול לבד מאפשר לכם להשקיע בעצמיכם וכיוון שאתם מטיילים לבד שפה היא כלי עוצמתי מאוד לנהל תקשורת עם המקומיים וללמוד מהם דברים שלעולם לא הייתם לומדים אילו הייתם נוסעים עם מטיילים נוספים.



9. שומרים על ראש פתוח וזורמים עם החיים
במקרים רבים נסיעה עם שותפים עלולה לסגור אתכם לאפשרויות והזדמנויות בטיול. נסיעה לבד עשויה לעזור לכם לשמור על ראש פתוח וליהנות יותר ממה שיש לחיים להציע לכם. 

10. להתחיל מחדש
כשאתם מטיילים לבד אף אחד לא נמצא שם כדי להזכיר לכם מי אתם ומה עשיתם. אתם יכולים לפתוח דף חדש ולהיות מי שתבחרו להיות. זו הזדמנות להפוך להיות האדם שאתם רוצים להיות. הזדמנות זו תאפשר לכם לצאת מהתקיעות שאולי חוויתם בסביבה שמכירה אתכם. אנשים שאינם מכירים אתכם כלל ייקבלו אתכם מבלי לשפוט אתכם ויאפשרו לכם להוציא את האנשים הכי טובים שאתם. הזדמנות זו משחררת ביותר ומאפשרת ליהנות ללא מעצורים ולעצב אישיות חדשה ומחוזקת. דבר שיאפשר לכם לחזור אחר כך שונים לגמרי לסביבה המוכרת כאנשים חדשים כל כך עד שגם הם יתחילו לראות זאת ולקבל אתכם.

בנוסף כאשר אתם מטיילים סולו אתם יכולים גם להחליט אם ברצונכם לעבוד במהלך הטיול. פעמים רבות כשאני מטייל אני דואג לקחת איתי לפטופ ולעבוד מהמקומות המדהימים שאליהם אני מגיע. ספרים רבים שלי כתבתי במהלך טיול. כמו כן מידי פעם אני מרצה בעולם ודואג לשלב זאת עם טיולים או אפילו מנהל שיחות ייעוץ עם לקוחות בעולם בעזרת סקייפ. עבודה בזמן טיול היא דרך מעולה לייצר הכנסה נוספת ובחלק מהמקרים דווקא בזמן החופשה תגלו שאתם אפילו מרוויחים יותר כסף מעלות הטיול. בספרי "לטייל בעולם ולהרוויח כסף" אני עוסק הרבה בנושא זה כך שאם מעניין אתכם לבנות לעצמכם מקורות הכנסה פסיביים אתם מוזמנים לקרוא על כך כאן 

רגע לפני סיום - אל תשכחו לקחת מצלמה עם חצובה
למטייל הבודד קשה יותר להצטלם בעצמו ולכן מטיולים רבים שערכתי נותרו לי רק זכרונות של הנוף ולא זכרונות שלי בתוך החוויה. למרות שחלק מהאנשים דווקא מעדיפים שלא לצלם כלל וליהנות מהרגע, ישנן חוויות מסויימות שלא תרצו לשכוח והאפשרות לתעד אותן עשוייה להיות נכס שתנצרו עמוק בליבכם. חצובה תאפשר לכם להצטלם יותר. למרות שלעתים להצטלם לבד בטבע נראה ומרגיש כמו משהו מוזר מעט, בתמונות זה נראה הרבה יותר טבעי. דווקא אלו שמטיילים לבדם מוצאים את עצמם לעתים בחוויות כל כך מיוחדות ולעתים תמונה מאותם רגעים יכולה להיות החברה הכי טובה שלכם. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר