יום חמישי, 5 באוקטובר 2017

טיפים לאיסלנד - ביקור חובה באתר הספא הלגונה הכחולה

טבע פראי ואטרקציות מפנקות - כך תיראה החופשה שלכם באיסלנד

אם החלטתם להרחיק ולהגיע עד לאיסלנד סביר שבאתם על מנת ליהנות מהטבע הפראי האין סופי של ארץ הקרח והאש המופלאה הזו. עקב גודלה העצום של המדינה, כנראה תעבירו את רוב הטיול בנהיגה בכרב שתשכרו או נסיעה ברכב של חברת טיולים מאורגנת שתיקחו. בכל מקרה סביר שתרצו לנצל את הזמן ולהספיק לראות כמה שיותר ממנה במהלך החופשה שלכם. הליכה על קרחונים, ירידה אל לוע האדמה, צפייה במפלים היפים ביותר בעולם ובנופים קסומים מהאגדות, הם רק חלק מתוך הדברים שתוכלו לעשות כאן במהלך החופשה אולם אחת האטרקציות עליה רציתי להמליץ לכם כעת היא אטרקציה המשלבת טבע ופינוק גם יחד.  


הנסיעה שלי לאיסלנד היתה מתוכננת ל 12 ימים. זה אמנם נשמע הרבה זמן אולם המרחקים העצומים של איסלנד בשילוב עם הרצון לעצור כל 200 מטרים ולצלם את הנוף המדהים גורמים להאטה בקצב ההתקדמות של הנסיעה. רגע לפני שעליתי למטוס בחזרה לארץ הצצתי הצצה אחרונה לאחור על הנוף ההררי הנשקף משדה התעופה והרגשתי תחושה של רעב שעדיין לא מיציתי את חוויית הטיול במקום המושלם הזה, מקום שאני מקווה לבקר בו שוב באחד הימים. 



10 ימים מתוך הטיול שלי היה בטבע הפראי, ויכולתי להמשיך ולטייל כך עוד זמן רב אילולא הייתי צריך לחזור לישראל. אולם כיוון שהיה עלי להחזיר את הרכב בשדה התעופה ולא רציתי לעשות זאת מבלי לבקר כלל ברייקיאוויק החלטתי לקחת את היומיים האחרונים וליהנות ממה שיש לעיר להציע לתיירים המבקרים בה. 

ברייקיאוויק תוכלו לעשות אינספור דברים מעניינים. היא עיר מדהימה וציורית. מעבר למוזיאונים הרבים שיש בעיר ואופייה הקסום תוכלו לצאת ולצפות בלווייתנים, ולעשות שלל טיולים עם חברות טיולים מקומיים אשר מציעות זאת על בסיס שוטף. טיולים לצפייה בציפורי הפאפינס המתוקות (puffins), הליכה במערות קרח ועוד.. כמו תוכלו ליהנות מאוכל טוב (ויקר עד מאוד) באינספור מסעדות. חשוב לשים לב כי קיימות גם מסעדות אשר מציעות בשר לווייתנים ורצוי שלא לתמוך בהן או לאכול שם.



אחת האטרקציות שלדעתי אסור להחמיץ במהלך ביקור באיסלנד היא ביקור בבריכות החמות של 'הלגונה הכחולה'. הלגונה הכחולה היא אתר מרחצאות גאותרמיים השוכן באגם ליד העיירה גרינדוויק (Grindavík) שנמצא בחצי האי רייקיאנס (Reykjanes Peninsulaבאשר בדרום-מערב איסלנד. לשם כך עליכם לצאת מהעיר ולנסוע לכיוון שדה התעופה ולאחר נסיעה של כחצי שעה עד 40 דקות תגיעו לאחד מ 25 אתרי הספא הטובים בעולם. אתר 'הלגונה הכחולה' (Blue Lagoon) הוא אתר ייחודי ביותר והבוץ שתוכלו למרוח על גופכם בעל כוחות מרפא טבעיים בדומה למקומות המושפעים מפעילות טרמית עשירה במינרלים כגון ים המלח המוכר לנו בישראל. 



המקום שמור היטב ונוח ביותר עבור המבקרים בו. בהתאם לסוג הכרטיס שתרכשו תוכלו ליהנות ממריחת מסיכות בוץ על הפנים, שתיית אלכוהול בבר שנמצא ממש בתוך מי הבריכה, תוכלו גם ליהנות מארוחה טובה במסעדה שבמקום, לרכוש מזכרות בחנות שנמצאת בכניסה / יציאה ואף להתארח במלון הסמוך לאתר.


המקום פתוח עד שעות הערב ועל מנת לשריין מקום יש לרכוש את הכרטיסים מבעוד מועד דרך אתר האינטרנט של ה'לגונה הכחולה'. אני הגעתי בשעות הערב אז היה קשה יותר לצלם את המקום כך שתוכלו ליהנות מיופיו אולם הכנתי לכם סרטון שצילמתי שם על מנת להעביר את החווייה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר