יום שישי, 3 במאי 2019

חלום ישן מתעורר לחיים - טסים למאוריציוס

האי מאוריציוס אינו מוכר כל כך לקהל הישראלי אבל אני חולם עליו כבר שנים רבות ומסיבות רבות.

ראשית אני אוהב איים טרופים וקטנים ומהבחינה הזו מאוריציוס הוא טיפה בים ונחשב לאחד האיים האקזוטיים שמושכים אליהם סלבריטאים רבים שמחפשים מקום שקט להתבודד בו.

בנוסף מאוריציוס ידוע בזכות אחת הציפורים שחיו רק שם ולצערי הרב נכדחו מהעולם על ידי בני האדם והפלישה למאוריציוס. לימים הפכה לאחד הסמלים של האי.

מעבר לכך, בתקופה הארוכה שהתגוררתי במוזמביק שמעתי סיפורים רבים על יופיו של האי ומאז אני חולם להגיע גם לשם, לאי מדגסקר שנמצא לא רחוק משם ולאיים נוספים בסביבה.

בפעם הראשונה שעשיתי חיפוש בגוגל על האי לא האמתי למראה עיני. המקום נראה כאילו לקוח מתוך גן העדן הפרטי של אלוהים. מדובר באי קטן ומבודד המוקף בשוניות ואלמוגים, בעלי חיים ימיים השוחים בקרבתו ואינספור פעילויות טבע שהאי מציע לנופשיו.

ממה שהבנתי ניתן לבקר בו לאורך כל ימות השנה ובנוסף, הוא נחשב לאחת המדינות העשירות כיום באפריקה כך שאפשר כבר לדמיין בראש את רמת הפינוק בחופשה מסוג זה.

השנה (2019) החלטתי להגיע אל מאוריציוס, לחקור את האי ברגלים ולגלות מה הוא מציע למי שהחליט להגיע. לקראת הטיסה קניתי רחפן כדי שאוכל לצלם את האי גם מלמעלה ולהתחקות אחר התמונות המושלמות שאחרים לפני צילמו. תהליך הלמידה של הטסת הרחפן הוא חוויה מדהימה שגרמה לי לצאת יום יום במשך כמה שבועות לפני הנסיעה כדי לתרגל את הטסתו, להבין כיצד הוא פועל ולתכנן את סוגי הצילומים שבקרוב יופיעו כאן בבלוג שלי.

למאוריציוס הגענו דרך דרום אפריקה. טסנו עם חברת אלעל עד ליוהנסבורג עם עצירה של כ 24 שעות שאפשרה לנו גם קצת לטעום את דרום אפריקה ומשם המשכנו עם חברת South African Airways המקומית למאוריציוס. התזמון שלנו להגעה היה מושלם. לקחנו טיסת בוקר ולכן יכולנו לראות את האי מדגסקר מלמעלה וגם את האי ראוניון (Réunion) הנמצא במרחק שעה טיסה ממאוריציוס וגם אותו אחקור יום אחד. רגע לפני הגעתנו למאוריציוס הנמכנו לנחיתה ונכנסנו אל תוך העננים. ההתרגשות לצפייה באי לראשונה החלה להציף אותנו כאשר לפתע התחלנו לראות פיסות מתוך האי, ההרים והשוניות של הים....

למאוריציוס אין צורך לעשות ויזה לפני ההגעה מישראל. ישנו צורך למלא טופס לפני הנחיתה. זה מקל משמעותית על הפרוצדורה להגיע לשם. בכלל באופן כללי מאוד אוהבים את ישראל במאוריציוס והחוויה כולה היתה מאוד מסבירת פנים ונעימה. אנשים שוחרי שלום, מקסימים וחמים.

ג'וליאן מחברת Promotour
לקראת הנסיעה יצרתי קשר עם חברה מקומית בשם Promotour ושכרתי את שירות הנסיעות שלהם וכן את ארגון חלק מהאטרקציות. לשמחתנו הם הוכיחו מקצועיות לאורך כל הטיול, עמידה בזמנים, הגדלת ראש ויותר מכך - הפכו לחברים של ממש עבורינו כך שממש כיף לי להמליץ עליהם. עם יציאתנו משדה התעופה חיכה לנו ג'וליאן (Julien) והסיע אותנו למלון. כבר בנסיעה סיפר לנו דברים רבים על מאוריציוס, על המקומות שחלפנו על פניהם, על מה שמצפה לנו בהמשך החופשה, על התרבות, האנשים, האוכל, האטרקציות ובכלל על החיים. התקשרות איתו היתה מעולה, הוא שלט באנגלית והיה לנו קל מאוד להבין אותו. ג'וליאן הוא בחור חביב וסימפטי עם ידע רב על המקום ואדיב מאוד. לאורך כל השהות שלנו במאוריציוס הוא תמיד הגיע בזמן לאסוף אותנו ודאג לנו עד הפרטים הקטנים ביותר.

למי מכם שמעוניין להגיע אל האי - מוזמן כמובן ליהנות מיומן הכתיבה שיצרתי למטיילים במאוריציוס (ניתן לפנות אלי כדי להזמין יומני מסע בעברית - מינימום 5 עותקים ואשמח להפיק אותם במיוחד עבורכם).

1. אשמח לשמוע קצת יותר על ההתרשמות שלכם מדרום אפריקה! מתכננים טיול מאורגן לדרום אפריקה
    ומכיוון שמעולם לא ביקרנו ביבשת, יש לנו המון סימני שאלה ונשמח לכל קצה חוט. הבלוג מקסים דרך אגב