יום שבת, 22 בנובמבר 2014

10 סיבות לנסוע לסרי לנקה

סרי לנקה היא מדינת אי טרופית ליד החוף הדרום מזרחי של תת-היבשת ההודית. בעבר היא נודעה בשמה "אדמה זוהרת" בשפת הסנסקריט. כיום שמה הנוכחי הוא סרי לנקה ומשמעות צמד המילים הזה הוא "שרי" שפרושו קדוש ו"לנקה" שפרושו אי כלומר האי הקדוש.  סרי לנקה הוא האי ה-25 בגודלו בעולם אשר מארקו פולו הזכיר ביומני מסעותיו כ"אי האבנים היקרות".


Before the rain starts - Habarana / Sri Lanka

1. טיסות זולות
טיסות לסרילנקה אינן יקרות יחסית ואם תתכננו את הטיול ותהיו גמישים עם תאריכי הטיסות ולא תהיו לחוצים בזמן תוכלו למצוא טיסות מצוינות במחירים מפתיעים.

2. יעד קרוב
ישנן טיסות ישירות לסרילנקה והמרחק לאי הקסום הזה אינו עולה על 7 שעות טיסה.

3. שהות זולה
מעבר לטיסות הזולות, השהות בסרילנקה זולה ביותר. מתאים לתקציב תרמילאים, סטודנטים ומשפחות.

Morning Fog, Little Adam's Peak, Ella, Sri Lanka - 1-400 s à f - 8,0 - EF-S17-55mm f-2.8 IS USM @ 55 mm_

4. החופים
האי הסרילנקי שוכן באוקיינוס ההודי לכן הטמפ' של מי הים חמה לאורך כל השנה. חופי מלאי עצי דקל טרופיים מעטרים את הנוף. ברגע שתגיעו לא תרצו לעזוב... 

5. מזג האוויר
מזג האוויר בסרי לנקה נעים לאורך כל השנה. דבר זה הופך אותה ליעד נוח שמקל על ההחלטה האם ומתי לנסוע לחופשה בה.

6. המים
כיוון שהאקלים בסרי לנקה הוא אקלים משווני טמפרטורת המים חמה כל השנה. 

7. הגלים
בסרילנקה גלים חלומיים לכל גולש, וזהו גן העדן לגולש המתחיל. ישנם חופים רבים שגובה הגלים בהם נמוך וקל ללמוד בהם גלישה כיוון שהגלים נמשכים לאורך זמן רב ומגיעים כמעט עד לחוף, דבר המאפשר לגולש המתחיל לקחת את הזמן עד שהוא נעמד על הגלשן. מצד שני סרי לנקה היא גם גן עדן לגולש מקצועי.

Mirissa Beach, Sri Lanka - 1-640 s à f - 5,0 - EF70-200mm f-4L IS USM @ 200 mm_

8. הפירות
טעם הפירות הטרופיים. רק מלחשוב על זה ולהיזכר בטעם של אין-ספור הפירות שאכלתי בשהותי האחרונה בסרילנקה גורם לי לגעגוע עז לחזור לביקור נוסף. מעבר למבחר גם המחיר של הפירות כל כך זול שתוכלו לזלול לכם פירות בלי סוף!

Bananas - bananas! Jaffna Market

9. טבע ולווייתנים
סרי לנקה היא מקום מצוין לראות ליווייתנים. תוכלו להצטרף לשייט לצפות בהם. חוויה מרגשת ביותר. בנוסף ישנם טיולי ספארי רבים שתוכלו לעשות באי. 

Whales - Mirissa - Sri Lanka


10. נוחות, תחבורה והתמצאות
הגעה לסרי לנקה היא מאוד נוחה וכמו כן, נסיעות, תמרון באי הוא מאוד פשוט כיוון שהכביש הראשי מקיף את האי בסמוך לים כד שקשה לאבד את הכיוון ולמצוא את מבוקשכם. כשאני הגעתי לשדה התעופה בקולומבו לקחתי מונית כמה שעות דרומה לאזור העיירה Mirissa שם החופים מדהימים והחל מרגע ההגעה תוכלו ליהנות משלוות החיים שמציע האי הקסום!

חופשה נעימה
אם נהניתם מהמאמר אשמח לשמוע מכם חוויות וטיפים שלכם מהמקום.
כמו כן העבירו לחברים ושתפו את מי שהמאמר יוכל לסייע לו.

שלכם 
עמית אופיר

תגובה 1:

  1. התמונות‏ ‏שלך‏ ‏מדהימות‏ ‏וכל‏ ‏כך‏ ‏יפות‏ ‏ממש‏ ‏לשטוף‏ ‏את‏ ‏העיניים.הייתי‏ ‏רוצה‏ ‏לדעת‏ ‏לצלם‏ ‏ככה‏ ‏בדיוק.גם‏ ‏הכתיבה‏ ‏שלך‏ ‏יפה‏ ‏ממש‏ ‏בגובה‏ ‏העיניים‏ ‏ובלי‏ ‏שום‏ ‏פוזה

    השבמחק

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר