יום רביעי, 12 ביוני 2019

רוצים לטייל ביערות הגשם של האמזונס? עזרו להציל אותם והצטרפו לעצומה

לפני הכל - לחצו כאן כדי לחתום על העצומה להפסקת כריתת היערות

יערות הגשם של דרום אמריקה הם אחד הנכסים החשובים ביותר לשמירה על עולמנו. למרות שהם נמצאים בצד השני של העולם ונראים רחוקים - השפעתם המיידית עלינו מורגשת בכל נשימה שאנחנו נושמים.

יער האמזונס נחשב ליער הגשם הגדול ביותר שקיים על פני כדור הארץ ומגוון המינים בו הוא הגדול ביותר בעולם. היער משתרע על פני תשע מדינות: בשנת 2011, לאחר תהליך בחירה שנמשך ארבע שנים, נבחר היער והנהר הזורם בו לאחד משבעת פלאי עולם הטבע.


בכל יום נכחדים מינים נוספים שלעולם לא יתהלכו על פני האדמה וזאת רק עקב טמטום האדם שעולה לעתים על מסוגלותיו. היער שמגן עלינו ומציל את עולמנו מידי יום במשך מיליוני שנים עוזר לשמור על האיזון הקיומי של כדור הארץ ומגן עלינו מהכחדה שלנו. 

פעמים רבות אנחנו שומעים סיפורים של אסונות אפשריים, תרחישי אימה שונים ומשונים העולים על כל דמיון ופעמים רבות יש לנו אינסטינקט להרגיע את עצמנו שכן אם נבין את גודל הנזק ומשמעויותיו סביר שניכנס ללחץ ופאניקה וכיוון שכך, אנחנו נוטים להשקיט את המידע ולא לעשות עימו דבר כיוון שבראש שלנו אנחנו אנשים קטנים וככאלה - מה נוכל כבר לעשות כדי לשנות את פני הדברים ולהציל את העולם. בראשינו מדובר בכוחות גדולים של ממשלות, חברות ענק ותאגידים, אינטרסים ברומו של עולם ובעצם אנחנו מתייאשים ומוותרים עוד לפני שבכלל ניסינו לעשות שינוי כלשהו, אפילו הקטן ביותר.

עצלן שנלקח לשיום וטיפול לאחר שאיבד את ביתו.
בשנת 2010 ביקרתי לראשונה במנאוס שבצפון בברזיל ומשם יצאנו לטיול עם מדריך מקומי שלקח אותנו אל מעבה הג'ונגל ולימד אותנו המון דברים על תעשיית הגומי השולטת שם, על בעלי החיים, על השפעתו הרבה של האדם על הטבע ואף על הנזקים העצומים שנגרמים כתוצאה מהתערבותו של גזע האדם ודחיקתו את כל שאר המינים לעבר הכחדה. בעת ביקורי נפגשתי עם בעלי חיים שנפצעים מידי יום כתוצאה מפעולות בני האדם, בעלי חיים שאיבדו את ביתם וכיום מקסים סיוע רפואי, שיקום וטיפול. מיותר לציין כי בכל יום מתים בעלי חיים רבים כתוצאה משימוש בכוח אלים, שימוש במכונות כבדות, כריתת עצים אגרסיבית ואלימה, חטיפת בעלי חיים לצורכי שעשוע ועוד שלל דברים מזעזעים המתבצעים מידי יום על ידי הזן שלנו.



ארגונים בינלאומיים רבים ובהם הקרן לשימור חיות הבר (WWF), ארגונים של האו"ם וגרינפיס, מנסים להשמיע את קולם בשנים האחרונות כנגד כריתת היער חסרת האיזון ונטולת הרסן. אולם למרות שארגונים אלו מצמצמים את הפגיעה הנזק הנותר כיום אינו הפיך ומיד יום נעשה גרוע יותר ויותר. אינטרסים גדולים המונעים מבורות גורמים לפשיעה חמורה, מקרי רצח של פעילים אקטיביסטים המנסים לעשות שינוי וגם של ילידי המקום הנדחקים פעם אחר פעם בתוך היערות המשמשים להם כבית.

בימים אלה החל ארגון גרינפיס להחתים אנשים על עצומה כנגד פשעי החברות הגדולות אשר מכחידות את היער שלנו. אנחנו רגע לפני מצד חירום בעולם - לא ייאמן מה עושות לנו חברות גדולות מתחת לאף מבלי שנשים לב- חייבים לנקוט בפעולה - אני חתמתי על עצומה להצלת יער האמזונס! תשתפו ותקחו חלק- אל תסתכלו מהצד!

עצומות כאלו אולי נראות לכם שאינן עושות הבדל אבל הן כן! עצומות קודמות זכו להתייחסות ועצירה של פשעים רבים שבני האדם עושים מבלי להבין את המשמעות של ההרס שהם זורעים!

הדולפין הוורוד הנדיר עם שלל צלקות
מדייג לא חוקי שמתקיימות במנאוס
אל תהיו אדישים!! בבקשה! תפעלו כעת כדי שיהיה לנו אפשרות לטייל במקום המופלא הזה שהוגדר כאחד מפלאי עולם. הנה הקישור להוספת חתימתכם


תגובה 1:

  1. אני מצטער לשים את זה באינטרנט אבל אין לי ברירה. האם מעולם לא האמנתי בלחשי אהבה או כישופים, עד שפגשתי את הקוסם ההוא כשביקרתי את חברתי ב- isreal לפסגת עסקים השנה. אני פוגש אדם בשם דוקטור ALABA היה ממש חזק, והוא יכול היה לעזור בכישופים שיחזירו את האבודים, את המאהבים ואת כספי הקסם, הקסם או הקסם לעבודה או לאושר. אני שמח עכשיו. אני מעיד כי האיש שרציתי להתחתן עזב אותי 5 שבועות לפני החתונה וחיי התהפכו כי מערכת היחסים שלנו נמשכה 3 שנים. באמת אהבתי אותו, אבל אמו הייתה נגדנו ולא הייתה לה עבודה בתשלום טוב. כשפגשתי את הקוסם הזה, סיפרתי לו מה קרה והסברתי לו את המצב. בהתחלה הייתי מהססת וחשדנית, אבל פשוט ניסיתי. ובתוך יומיים, כשחזרתי לגרמניה, חבר (כיום בעל) התקשר אליי והגיע אלי והתנצלתי שהכל הוסדר עם אמו ומשפחתו וקיבל ראיון עבודה חדש להתחתן. לא האמנתי כי ד"ר אלבא פשוט שאלה את שמי ושם חברתי וכל מה שרציתי. ובכן, עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו השתפרו הרבה יותר. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם לעשות לו WhatsApp בכתובת +2349039885856.

    השבמחק

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר