יום שישי, 30 בינואר 2015

איזה ציוד מומלץ לקחת לטיול בלפלנד ולטיולים בתנאי קור קיצוניים

בתמונה זו אני עטוף בשלוש שכבות והחרמונית. (טרמי / פליז / מעיל פוך)
על הרגליים 2 זוגות גרביים (מינוס 15 מעלות)
נעליים מרופדות עם פרווה בחלק הפנימי
מכנס סקי מעל למיקרו פליז
כובע פליז פלוס חם צוואר / כובע פרוותי שמכסה את האוזניים
לקראת הנסיעה שלי ללפלנד החלטתי לשתף אתכם בציוד שאותו קייטן הצלם ואני לוקחים לנסיעה ולתת לכם טיפים גם מהטיול עצמו כדי לעזור למטיילים שנוסעים לטיולים בתנאי קור קיצוניים לדייק בציוד שאותו הם צריכים כדי שתוכלו לחסוך כסף רב מצד אחד ובו זמנית לא לוותר ולא לחסוך בקניית ציוד זול יותר אך שאינו מתאים לצרכים שלכם!

במקרים אלו אולי תחסכו מעט כסף אבל הטיול שלכם עלול להיהרס ובמקרים קיצוניים יותר חייכם עלולים להיות בסכנה.




מקווה שתיהנו מהסרטון.




___________________________________________________________


הנה רשימת הפריטים שרכשנו ברשת למטייל (קייטן הצלם ואני)
רשת מקצועית ביותר.
קיבלנו טיפים מעולים ויחס אישי וחם!

לצפיה במוצרי למטייל - קישור קטלוג המוצרים האינטרנטי





2 זוגות גרביים טרמיות (חובה לכל אחד)
חובה! גרביים חמות הן הבסיס לחימום הרגליים. אין לצאת ללא ציוד זה לטיול בתנאי קור כל כך קיצוניים. אפשר לרכוש 3-4 זוגות.
אני אישית השתמשתי 10 ימים ב 2 זוגות אבל אפשר ורצוי היה להחליף.

2 זוג מכנס טרמי (חובה לכל אחד)

אחד ספייר. אני השתמשתי לאורך כל הטיול במכנס טרמי אחד והוא הספיק לי לגמרי.

2 זוגות חולצות טרמיות (חובה לכל אחד)

שמתי עלי לעתים 2 זוגות של חולצה טרמית.
מומלץ לרכוש 2 זוגות.

מעיל פוך - 
מילוי פוך אווזים באיכות 800 FP (חובה לכל אחד)
מעיל מפנק ביותר והשתמשתי בו לאורך כל הטיול.
חובה לקחת חרמונית מעל כיוון שהוא אינו מספק לטמפרטורות כל כך קרות
וכמו כן חשוב ביותר שיהיה לו כובע קאפוצ'ון

זוג כפפות טאץ' (חובה לכל אחד)
חובה! לצערי אני עשיתי טעות וצילמתי הרבה ללא הכפפות.
בתנאי קור קיצוניים כאלו לא רואים את הנזק באופן מיידי
זה כמו שיזוף - השמש נעימה אבל אחרי כמה שעות אתם שרופים לגמרי.
כפפות הטאץ' היו מעולות ובדיעבד הייתי צריך להשאיר את הידיים כל הזמן בתוכן.
זוג כפפות חיצוניות (חובה לכל אחד)

חובה - כפפות אלו היו עלינו ברכיבה על אופנועי השלג, ולאורך רוב הטיול.
חשוב שהן תהינה גדולות יותר מכפפות הטאץ כך שכאשר אתם שמים את 2 סוגי הכפפות יחד הידיים שלכם נמצאות בהן בנוחות.
_________________________________________________________



הנה רשימת הפריטים שרכשנו בחנות "מסעות" הותיקה בפתח תקוה












מכנס מיקרו פליז - שכבה אמצעית (לכל אחד)
סופר חובה! שמר עלי חם ומוגן במשך כל הטיול.

חולצת מיקרו פליז - שכבה אמצעית (לכל אחד)

סופר חובה! שמר עלי חם ומוגן במשך כל הטיול.

גוגלס - משקפי שלג (לכל אחד)

השתמשתי בה המון! גם אם אינכם מתכוונים לעשות סקי.
היא הגנה על פני ועל משקפים הראייה / שמש במקרים רבים

כשהיתה רוח חזקה, כנסעתי על אופנועי השלג, כשטיפסתי
על מפלי הקרח והיתה רוח מטורפת ושלג (בעיני הם חובה)

פנס ראש (חובה - לכל אחד)
כל התנהלות בחוץ בשעות הערב מומלצת להיעשות עם פנס ראש.
הליכה בחושך יכולה לקרות גם בסיטואציות שאיבדתם את הדרך משום מה או התעכבתם מבלי לשים לב. איניכם רוצים ללכת מבלי לדעת היכן אתם שמים את הרגלים. ולשם כך אני ממליץ בחום על פנס ראש.

אולר לדרמן (חובה)

חובה לדעתי! עזר לי בכמה סיטואציות בשטח.

אבן אש (חובה)
בעיני חובה לכל מטייל ומטיילת וכן מומלץ להבין כיצד להשתמש בה ולהכין כמה חומרים בתחילת היציאה לשטח. לשם כך ערכתי לכם סרטון על הדלקת אש. חשוב לזכור שלא צריך הרבה כדי להיקלע לסיטואציה של סכנת חיים. במקרה שבו תזדקקו לחימום מיידי עליכם לדעת איך לעשות זאת ולהיות ערוכים לכך.
אתם מוזמנים לצפות בהמשך בסרט שהכנתי על הדלקת אש בלפלנד

תרמוס (חובה) (חובה לכל אחד)

חובה! זהו הפריט הטוב ביותר שלקחנו! ממליץ בחום!
חשוב ביותר לשמור על חום הגוף ואין כמו לשתות תה (עם מקלות קינמון / ג'ינג'ר)
כאשר בחוץ הטמפרטורות כל כך קרות. אלו היו הרגעים הטובים ביותר בטיול.
מומלץ בחום לערוך בדיקת אטימות לפני שיוצאים לטיול.

זוג כפפות טאץ' (חובה לכל אחד)

חובה! לצערי אני עשיתי טעות וצילמתי הרבה ללא הכפפות.
בתנאי קור קיצוניים כאלו לא רואים את הנזק באופן מיידי
זה כמו שיזוף - השמש נעימה אבל אחרי כמה שעות אתם שרופים לגמרי.
כפפות הטאץ' היו מעולות ובדיעבד הייתי צריך להשאיר את הידיים כל הזמן בתוכן.

זוג כפפות חיצוניות (חובה לכל אחד)
חובה - כפפות אלו היו עלינו ברכיבה על אופנועי השלג, ולאורך רוב הטיול.
חשוב שהן תהינה גדולות יותר מכפפות הטאץ כך שכאשר אתם שמים את 2 סוגי הכפפות יחד הידיים שלכם נמצאות בהן בנוחות.
_________________________________________________________

הנה רשימת הפריטים שהיתה ברשותי וחובה לקחת לטיול מסוג זה


כובע פליז עדיף כובע פרוותי כלשהו שיכסה גם את האוזניים
חובה! השתמשתי בו לאורך כל הנסיעה

כובע גרב המכסה את כל הפנים

היה לי מאוד שימושי במהלך הנסיעה. האוזניים, הלחיים והסנטר פשוט קופאים כאשר קר בחוץ

מעיל חרמונית כשכבה נוספת
אין לצאת ללא פריט זה. בחלק מהמלונות מחלקים את ציוד זה במידה וחסר לכם אולם כדאי לצאת איתו לדעתי מהארץ.

חם צוואר

מאוד שימושי וחובה לקחת!
בחלק מהפעמים שימש אותי גם ככובע פליזי מחמם.

מכנס סקי נגד מים ורטיבות

חובה לקחת! אפילו 2 זוגות במידה ויש לכם אפשרות. אני באופן אישי השתמשתי רק במכנס אחד אך לעתים יש צורך בהחלפת מכנס עקב רטיבות או תקלות אחרות.

נעליים גבוהות עם ריפוד פנימי, פרוותיות ואטומות למים

בטמפ' מינוס 27 נעליו של קייטן הפסיקו להיות רלוונטיות ורגליו
החלו להירדם ונאלצנו לחזור ממסע מזחלות כדי לחמם את רגליו. 
זהו מצב מסוכן וכדאי שלא להגיע אליו.

משקפי שמש / משקפי ראיה
המשקפיים במצבים כאלה צוברות אדים ואז מאוד קשה לנווט ולראות. זה הקשה עלי מאוד בנסיעה ועם הזמן למדתי לשחק עם הציוד כך שזה יקרה פחות ופחות. אחד הטיפים בעניין זה הוא לנקות אותם עם שמן שמקשה עליהם לצבור אדים. טיפ נוסף הוא לנגב אותם עם מעט רוק - בדומה לצלילה. ברוק שלנו יש חומר שמקשה עליהם לצבור אדים. אני רכשתי את המשקפיים לפני הנסיעה כדי לא לקחת סיכון שמה המשקפיים הישנים שלי ישברו ולכן ניצלתי את ההזדמנות לרכוש זוג משקפי ראייה חדשים וזוג משקפי שמש חדשים. 


סרטונים שהכנתי בלפלנד באזור שמורת אביסקו עם טיפים להתמודדות עם מזג האויר הקר








דגשים לגבי הנעליים ובדיקת הציוד שאתם לוקחים לטיול - בזמן!
למרות שהתכוננתי די זמן רב לפני הנסיעה עדיין הרגשתי שאני לא באמת יודע לאיזו הרפתקה אני נכנס. לכן היה לי חשוב ביותר בנסיעה מסוג זה להתייעץ עם אנשי מקצוע ולא לקחת בשום פנים ואופן ציוד לא מתאים או לא מקצועי שעלול להיפגש במהלך הנסיעה ולגרום לי במקרה הטוב אי נוחות כלשהי ובמקרה הרע עלול לסכן את בריאותי ואת בטיחותי. היו טיולים שאליהם כבר יצאתי כשאני לבוש במכנס קצר, כפכפי חוף ותיק גב קליל אולם נסיעה ללפלנד היא נסיעה אחרת לגמרי ולקראתה הרגשתי צורך עז ללמוד את הנושא היטב, להיערך בצורה רצינית ולהתכונן לכל דבר שעלול להתרחש. קור הוא אינו הדבר שאני הכי אוהב בעולם. למען האמת די חששתי מהנסיעה הזו כיוון שנסעתי אליה מתוך רצון לחקור אזור פראי ובתאריכים שבהם נסעתי מזג האוויר יכול להשתנות ולהיות לא צפוי והטמפרטורות עלולות לצנוח די בקלות לאזור המינוס 20-30 מעלות מתחת לאפס. זו טמפרטורה שעוד לא הייתי בה למשך זמן ממושך כל כך ולקראת הנסיעה הזו היה לי חשוב שאקח את כל הציוד הנדרש. למזלי כשלושה שבועות לפני הנסיעה ישראל התברכה בשלג. זו היתה הזדמנות מעולה לנסוע לצפון ולבחון את מגפי השלג שלי. במשך כמה שעות הלכתי איתם בתוך השלג ולא הרגשתי כלל קור ברגליים. אולם כאשר חזרתי הביתה שמתי לב לכך שבחלקן האחורי של אחת הנעליים הגומי נשחק והתפרק.


זה קורה כאשר לא משתמשים בנעליים מזה זמן רב. למזלי היו עוד כמה שבועות לנסיעה ולכן היה זמן לקחת אותן לתיקון אצל סנדלר מקצועי אשר הדביק ותפר אותן מחדש. כך נראות הנעליים לאחר התיקון



שימו לב שאם אתם יוצאים למקום כה נידח עליכם לקחת אתכם ציוד שאינו שחוק או מקולקל. באחת הנסיעות שלי לאמזונאס קרה לי משהו דומה באחת הנעליים והיה עלי לאלתר ולנסות לתקן אותה כדי שאוכל ללכת באזור כה נידח. עשיתי זאת על ידי קשירת חבלים, שקיות שהיו לי בתיק, הדבקה בעזרת גומי שנמצא בחלק מהעצים שבאמזונס. שום דבר לא עזר באמת והדבר הקשה עליי לטייל בנוחות. בידקו את הציוד שלכם לפני שאתם יוצאים לשטח ובמיוחד כאשר אתם יוצאים למקומות נידחים שבהם לא ניתן לתקן את הציוד. בעיות מסוג זה יכולות להרוס לכם את החוויה אלא אם אתם אוהבים הפתעות מסוג זה ויודעים לדאוג לעצמכם. אני מודה שבעיות מסוג זה יכולות להיות גם סוג של התרגשות כיוון שדווקא במצבים כאלה אתם נדרשים להיות יצירתיים ולדאוג לעצמכם. אזל זה לא מתאים לכל אחד ואם אתם מסוג האנשים שלא מחפשים צרות - השקיעו זמן לבדוק את הציוד שלכם היטב וכמו כן אל תחסכו על ציוד בינוני שלא ניתן לסמוך על איכותו. 

הנעליים היו מצוינות בנסיעה ודאגו לחמם אותי גם בטמפרטורות של מינוס 30 מעלות (לפני פקטור הרוח) אבל במהלך היום השביעי בערך שמתי לב שעקב ההליכה הממושכת בשלג העמוק שהגיע לעתים עד למטר - מטר עשרים סנטימטרים שלג הנעל החלה להיפרם שוב למרות עבודתו המצויינת של הסנדלר וזאת כיוון שהגומי החל להתפרק. למזלי הנעליים החזיקו מעמד לאורך כל הנסיעה אולם נאלצתי להיפרד מהן בלפלנד ובנסיעה הבאה איאלץ לרכוש נעליים חדשות. כמו כן לקחתי אתי נעליים ספייר. למרות שהן לא היו גבוהות הן היו בדיוק מה שהייתי צריך וכמו כן - באכסניית abisko guesthouse בה התארחתי היו נעליים גבוהות ומיוחדות לשלג שבעלי האכסניה סיפקו לכל מי שהיה זקוק. ממליץ בחום על אכסנייה זו

בכניסה לאכסניית Abisko guesthouse





































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר