יום שני, 23 בפברואר 2015

טיפים להודו - האמפי / ההזדמנויות ללמוד בטיול דברים חדשים לא מפסיקות לקרות לאלו הרוצים והמחפשים

עבורי הטיולים הם הזדמנות ללמוד אין-ספור דברים חדשים. באחד מביקורי בהודו לקחתי רכבת מגואה כדי לבקר כמה ימים בעיירה הקסומה האמפי (Hampi) וכשהגעתי אליה הוכיתי תדהמה מכולם של סלעי הענק השזורים בה בכל מקום. אהבתי לבולדרים ולטיפוס חופשי לא ידע שובע ובכל הזדמנות ניסיתי לטפס על אבני הענק הללו מכל זוית אפשרית. אם אתם אוהבים לטפס האמפי הוא מקום שלא תרצו להחמיץ בנסיעה הבאה שלכם להודו. 

אבל כאן רק החל הרומן שלי עם האבנים של הודו. באחד הימים בזמן שהלכתי בטבע עברתי ליד אומן שישב בצידי הדרך ופתח דוכן של פסלי אבן שהוא יצר. מאוד התרשמתי מהאופן שבו בוא סיטט את הפסלים והחלטתי לאתגר אותו עם בקשה אישית. הוצאתי מהארנק שלי כרטיס ביקור שלי שעליו הופיע הלוגו של אחד המותגים שלי (טרובדור). 
שיתוף פעולה בין שני אומנים משני קצוות תבל
ליצירה משותפת אחת

הלוגו בצורת מנדולינה שאיירתי בעצמי לפני שנים רבות. הראיתי את הלוגו לאומן המקומי וביקשתי שיכין לי פסלון של לוגו זה כדי שאוכל לשים על השולחן במשרדי. הוא כמובן מיד קפץ על ההזדמנות להרוויח כסף טוב וכיוון שהתלהב כל כך כך ביקשתי לשבת לידו וללמוד ממנו את סודות הפיסול. תחילה הוא נתן לי לבחור את גוש האבן ממנו ייצור לי את הפסל ולאחר שבחרתי הוא יישר אותו וביקש ממני לצייר את הלוגו עם עפרון. כשסיימתי הוא התחיל לפסל והסביר לי שלב אחר שלב מה בדיוק הוא עושה. בשלב כלשהו הוא אפילו נתן לי לנסות לפסל קצת בעצמי. כאשר החזקתי את האבן שנתן לי הרגשתי כי היא רכה למידי וקל ביותר לחצוב בה ולעבוד אתה. זו הייתה חוויה מרתקת ובסופה (יותר מ 3 שעות של סדנה) לקחתי איתי את הפסל ביחד איתי. אבל יותר חשוב מכך, לקחתי איתי ידע שיישאר איתי לנצח.
כך ציירתי את הלוגו על האבן הנבחרת בעוד הוא מכין את שטח העבודה לקראת הפיסול
כך נראית האבן לאחר הציור שציירתי
ההזדמנויות ללמוד דברים חדשים במהלך טיול הן אין-סופיות. ואם אתם חכמים ופתוחים ללמוד דברים חדשים המורים לא יאחרו להגיע וללמד אתכם. כל מה שאתם צריכים זה להיות פתוחים, לשאול, ליזום, להתעניין ולקחת בחשבון שיכול להיות שתצטרכו גם להתאמן כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אבל כל זה זניח  ומה שחשוב לדעתי בכל הסיפור זו ההתנסות וצבירת הידע, החוויה והניסיון.




  


 

כך נראה דוכן הפסלונים של האומן ההודי בהאמפי אותם הוא יוצר בעבודת יד בסבלנות ובדיוק אחד אחד






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר