יום חמישי, 14 במאי 2015

טיול קיץ ללפלנד השוודית - בעקבות "שמש חצות" וספארי לווייתנים בנורווגיה

שלושה חודשים עברו מאז שחזרנו מטיול החורף שלנו בלפלנד והאדרנלין עדיין לא עבר. החוויה שחווינו היתה כה עוצמתית עד שהחלטנו לחזור.. והפעם לראות את אותם הנופים בקיץ. הסיפורים שסיפר לנו קלאס (בעל האכסניה - Abisco guestjouse) על "שמש חצות" (תופעה המתרחשת בחוג הארקטי בה השמש אינה שוקעת ונראית בחצות הליל ולאורך כל שעות היממה) ריתקה אותנו, הסיפורים על לווייתנים גדולי מימדים שלא הספקנו לראות בטיול החורף שלנו הותירו בנו חלל ריק בלב והחלטנו לשוב ללפלנד ולו רק לראות את "גורגו" העיט מהסדרה "נילס הולגרסון" שכל כך אהבתי בילדותי.

טיול קיץ בלפלנד נשמע הרבה פחות מפחיד מטיול החורף בו הטמפרטורות צנחו עד למינוס 30 מעלות מתחת לאפס. הפעם הובטח לנו שמרבית השלג יימס עד שנגיע וכי לא נזהה את המקום שבו היינו רגע לפני כן כיוון שבמקום בו היה שלג לבן פורחים מיליוני פרחים וביחד איתם חיי הבר של לפלנד מתעוררים לתחייה. אולם יותר מכל החלום העתיק שלי לשחות עם לווייתן אולי יתגשם לראשונה. 


לווייתנים קטלנים (Killer whales) הם החיות האהובות עלי ומאז ומעולם תמיד היה לי החלום הזה לשחות בקרבתם. בטיול זה מתוכננת לנו נסיעה לנורווגיה שם נלון במלון הממוקם על אי בים הנורווגי וממנו נצא לשייט ספארי לווייתנים על סירת גומי ממש כמו בתמונה שמעל. חודשיים לפני מועד הנסיעה אנחנו מתחילים להתארגן וללמוד את הנושא לעומק.



להזמנת הספר בעלות סמלית לחצו כאן
אחד הדברים המקסימים שהספקתי לעשות מאז חזרתי לארץ היתה להוציא לאור ספר קטן ומיוחד בו אני מלמד לצייר את דמויות לפלנד החורפית. בספר זה אני מלמד כיצד להשתמש בשיטת הציור שלי "לצייר בקלות" כדי לצייר את כל הדמויות שבהן נתקלתי במהלך הנסיעה שלי ללפלנד. הספר מתאים לכל הגילאים וכמובן בעל ערך רב לכל מי שרוצה להכיר את לפלנד מקרוב, גם אם לא ביקר בה מעולם או אינו צופה טיול אליה בזמן הקרוב - מי יודע, אולי תתאהבו בה אחרי שתעיינו בספר? 


 בקרוב אשתף אתכם בפרטים נוספים לקראת הנסיעה ללפלנד השוודית שתיערך בסביבות יולי 2015 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר