יום שבת, 7 באוקטובר 2017

טיול באיסלנד - המלצות למטייל העצמאי: יום שני של הטיול, בדרך צפונה

עקב רצון להגיע לקרחון הגדול של איסלנד שנמצא במזרח האי החלטתי תחילה להצפין רק כמה שעות נסיעה לעבר  Snaefellsjoekull National Park. 



לשם הנסיעה איתרתי מלון בשם Hotel Rjúkandi שנמצא לא רחוק מ Gerðuberg Basalt Cliffs שהוא אזור מדהים בו עניין אותי לראות את צוקי הבזלת שנוצרו עקב פעילות געשית. הנסיעה לשם היתה אמורה לקחת כשעתיים וחצי אולם ידעתי שאעצור הרבה בדרך ולכן נתתי לעצמי יום שלם להגיע. זו הסיבה שהזמנתי מלון בסביבה. חשבתי על זה שכך אוכל לטייל למחרת ולקחת את היום לקראת נסיעתי מזרחה לעבר הקרחון הגדול שנמצא ב vatnajökull national park.



הדרך צפונה מרייקיאוויק פשוט מהממת. איסלנד נראית ממש כמו ארץ בה התרחשו כל האגדות עליהן גדלנו, ארץ של פיות, טרולים ושדונים. עקב הקור העז ושכבות הלבוש הרבות גם המטיילים שבה והאנשים הגרים בה נראים כמו דמויות מהאגדות. זה כמובן מוסיף לקסם ולמסתוריות שבה.


בדרך צפונה זכיתי לראות את הקשת הראשונה שלי כאן באיסלנד. מסתבר שכאן קרוב לוודאי שתזכו לראות אותה אינספור פעמים בנופים עוצרי נשימה. הפעם יצא לחזות בה על רקע האוקיינוס האטלנטי המקיף את איסלנד. כשאתם מטיילים באיסלנד ולצורך העניין בכל מקום אחר בעולם, חשוב לפקוח את העיניים ולשים לב לפרטים. תופעות הטבע המופלאות הללו, בעלי חיים ופרטים מיוחדים נמצאים סביבנו כל הזמן, גם בשגרת היום שלנו אולם לרוב אנחנו לא פנויים לשים אליהם לב, ובכך אנחנו מפספסים את יופיו של העולם. מתי בפעם האחרונה עצרתם להריח פרח שגדל ברחוב שבו אתם מתגוררים? כיום בעידן של ה'פייסבוק' והרשתות החברתיות אנשים מתעדים יותר ויותר תמונות המציגות את הקסם והיופי של העולם. בכל פעם שהם רואים מחזה מרהיב הם עוצרים לצלם ולשתף עם חבריהם. אני מאוד אוהב את מגמה זו ומקווה שהיא תמשיך. חשוב שנעריך את העולם שבו אנחנו חיים, אנחנו עדיין לא שומרים עליו כמו שאנחנו צריכים אולם אני מקווה שבדרך זו נשים לב לסביבה שלנו ונשמור עליה כמיטב יכולתנו. בטיול אנחנו פתוחים לכך הרבה יותר - לכן כשאתם מטיילים באיסלנד הביטו סביב ופעמים רבות לא תאמינו עד כמה יפה המחזה שיתגלה בפניכם.



במהלך הנסיעה עצרתי אינספור פעמים. הנוף של איסלנד כל כך פוטוגני עד שנראה שהמדינה הזו נוצרה מאבק פיות. אחת העצירות שריגשו אותי ביותר היתה עצירה בצד הדרך ליד חווה בה היו סוסים איסלנדיים מדהימים וחופשיים שהסתקרנו לגלות גם מי אני. 


כמו כן עשיתי עצירות קצרות ליהנות מזרימתם של נחלים רבים, מפלים שראיתי בדרך, הליכות קצרות בין עצים בשלכת... 



מהר מאוד ההרים מתחילים להגביה ונראה שהגעתי לעולם אחר, שעברתי בזמן...



ואז לקראת סוף היום, אחרי אינספור עצירות אני מגיע והמקום פשוט מהמם ביופיו..
חותמות הטבע שכאן מנציחות את סיפורי איסלנד משחר בריאתה.. עמודי בזלת שמסודרות בצורה מופתית לאורך מאות מטרים





איסלנד היא ארץ של טחב ואבקת פיות.... 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר