יום שבת, 7 באוקטובר 2017

טיול במערב איסלנד - כלבי ים בדרך ל Snaefellsjoekull National Park

השכם בבוקר לאחר ארוחת הבוקר התחלתי את דרכי לעבר Snaefellsjoekull National Park. לאחר בירור נוסף והמלצות ממנהלת המלון בו שהיתי החלטתי לנסוע ראשית לעבר הכנסייה השחורה. איסלנד מלאה בסוסי פרא איסלנדים. הם אינם באמת סוסי פרא כיוון שהם נמצאים בבעלות של התושבים אולם התנאים בהם הם נמצאים הם כמעט זהים לחיי פרא. הסוסים חיים בחוות עצומות ממדים ומרחבים אינסופיים וכמו כן הם נמצאים לרוב בחוץ כך שמזג האוויר הקיצוני הוא דבר שהם רגילים אליו מזה שנים רבות, מאז הגעתם של הוויקינגים לאיסלנד. באיסלנד חיים כ 90,000 סוסים איסלנדיים. מניין התושבים עומד על כ 300,000 איש כך שמדובר כמעט בשליש מהאוכלוסייה. ביחד עם זאת במהלך הביקור שלכם באיסלנד סביר שתראו גם כבשים איסלנדיות אשר מספרן אינו ניתן למעקב אולם על פי מה שהבנתי מהמקומיים שגרים כאן מספרן גדול פי כמה וכמה מכמות הסוסים שכאן. הן נמצאות בכל מקום, חופשיות לחלוטין ובמהלך רוב שעות היום הן מלחכות את העשב ומשמינות בהנאה. זהו המפגש הראשון שהיה לי איתן וכמי שידוע באוסף צילומי הסלפי שלו עם בעלי חיים מתמונה זו נהניתי ביותר... הכבשים של איסלנד פשוט מתוקות!


המטרה הראשונה שעניינה אותי היתה לראות כלבי ים. לא הרחק מהמלון אמרה לי מנהלת המלון תמצא כלבי ים. ירדתי עם הרכב לדרך עפר שהובילה עד לחוף שעליו דברה מנהלת המלון ובסופה היה שלט המורה על הימצאותם של כלבי ים. הייתי שם לבדי. ירדתי לחוף עם ציפייה לראות אלפי כלבי ים אולם כל שמצאתי היה חוף ריק מלא באצות וסלעים שחורים. המקום היה יפיפה אולם שום כלב ים לא נראה במקום. יכול להיות שאיחרתי את המועד, שהם אולי נמצאים בקרבת מקום, שאסור לי לוותר ולחזור אל הרכב. המשכתי ללכת על החוף וחיפשתי בכל מקום אולם היה נראה שאני מבזבז את הזמן והיו לי עוד יעדים להגיע אליהם. לא יכולתי לבזבז עוד זמן יקר במקום זה אולם רגע לפני שהתייאשתי החלטתי ללכת אל הצד השני של החוף. כשהתקרבתי בחזרה אל המקום בו חניתי ראיתי מטיילים נוספים מתקרבים לכיווני וכשהתקרבתי אליהם ושאלתי אם ראו כלבי ים הם אמרו שכן וכיוונו אותי אל המקום בו ראו אותם. פניי קרנו מאושר והתחלתי לרוץ לכיוון החוף כאילו זה עתה סיפרו על הימצאו של אוצר יקר ערך. הגעתי אל החוף בריצה מבלי לדעת למה לצפות... חשבתי שאולי אראה חוף עם מאות או אלפי כלבי ים אולם זה לא היה כך כלל. 




 


בתוך המים, ממש בקרבת החוף שחו להם שני כלבי ים מתוקים. נשימתי עצרה והתרגשתי מאוד. שהיתי בחברתם כשעה בעוד הם הסתקרנו מאוד מהנוכחות שלי ועשו כל שביכולתם להתקרב אלי מבלי להסתכן יתר על המידה. בעודי חוזר אל הרכב חשבתי על כך שהצלחה וכישלון נמצאים במרחק של ס"מ בלבד אחד מהשני וכי פירות ההצלחה מורכבים מאלמנטים שונים גישה, התמדה, קבלת החלטה, ניסוי וטעייה, חיפוש ההזדמנויות שבדרך ולקיחת שליטה על חיינו...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר