יום שבת, 8 ביוני 2019

טיפים לתכנון הטיול במאוריציוס

מאוריציוס הוא אי קטנטן בגודל של כ 60 קילומטרים על 40 קילומטרים לערך כך שבהתחלה חששתי שלא יהיה הרבה מה לעשות בו ושאמצה די מהר את כל האפשרויות. אני אישית לא בן אדם של 'בטן גב', אינני אוהב לשבת חסר מעש יותר מידי זמן. למרות שמידי פעם זה כיף לשכב ולנוח על החוף או ליד הבריכה במלון וליהנות מהשמש ומקוקטייל טוב, אני תמיד מעדיף לחקור את האזור ולנצל את הזמן דרך הרגליים. 

אני חושב שעבור אנשים שרוצים חופשה של 'בטן גב' מאוריציוס היא גן עדן לכך. ישנם מספר מלונות סופר מפנקים כגון אחד המלונות שבהם התארחנו אנחנו - SALT of Palmar אשר מספק גם מספר אטרקציות בסביבתו, אזור מעולה לשנירקול (רדוד - בעומק של כ מטר עד מטר וחצי ומלא באלמוגים) ואם תחפשו ממש טוב אתם עשויים גם למצוא את הרחפן שלי מסוג DJI SPARK שבעת צילום הסביבה המושלמת והמלון, צנח לי אל תוך המים ונעלם לנצח (למזלי הסרטון הזה נשמר בזכרון הפלאפון שלי כך שזו חצי נחמה). בצילום משמאל צילמתי דג זהרון יפיפה וקיפוד ים ענק במצלמת ה GoPro שלי, בזמן חיפושי הרחפן. בין השאר ראיתי גם כוכבי ים מקסימים והרבה אלמוגים.




לסוג כזה של טיול (בטן גב) הייתי ממליץ אפילו לשכור אופנוע בחלק מהימים. כיוון שמדובר באי די רגוע אזור החוף הוא אזור שתוכלו לנסוע עליו ממש בכיף (שימו לב כי מדובר על נסיעה בצד שמאל של הכביש, כמו באנגליה - דבר שנשמר באי עקב הכיבוש האנגלי). השכרת אופנוע היא דבר זול ביותר, חסכוני בדלק ותוכלו לעצור איפה שאתם רק רוצים כדי לחקור את החופים והכפרים הסמוכים וליהנות גם מחלקים נוספים מעבר לחוף המושלם של המלון בו תשהו. בתמונה מימין תוכלו לראות כי בצידי הדרך לאורך החופים ישנם דוכני פירות, אוכל ומוצרים שונים שתוכלו ליהנות מהם. כאן עצרנו בדוכן המוכר אגוזי קוקוס טריים ומתוקים. השכרת רכב לטעמי פחות אטרקטיבית כיוון שעדיף לשכור את שירותיה של חברת Promotour או חברת Noudeal וליהנות משירות מלא הכולל איסוף מהמלון, הסעה, ארוחות וכל מה שצריך בטיול מהסוג הזה ובמחירים שאינם יקרים יותר מיום שבו תנסו לעשות את הדברים בעצמכם. כמובן שאם יש לכם אופי הרפתקני ואתם לא מוגבלים בזמן אז יש גם משהו בארגון טיול מחקר עצמאי של האי בו לא הייתי מתנגד לקחת רכב ולנסוע בעקבות רחשי הלב... 


החלוקה של הטיול לדעתי יכולה וצריכה להיות על פי מספר קריטריונים:
1. מי מטייל?
2. מה אתם אוהבים לעשות
3. אופי הטיול (רגוע או אינטנסיבי)
4. משך הטיול
5. מגבלות (במידה ויש)


בנוסף לדעתי יש לחלק את מאוריציוס על פי חלקיו השונים:
1. אזור מזרחי
2. אזור מערבי
3. אזור צפוני
4. אזור דרומי
5. פנים האי
6. איים נוספים בסביבה

בשונה ממה שחשבנו על מאורציוס לפני הגעתנו לשם, הבנו שביחד לאיים אחרים כמו זנזיבר לדוגמה שבו ביקור אחד יכול להספיק כדי לראות את מרבית האי ולעשות את מרבית האטרקציות, במקרה של מאוריציוס מדובר על מקום הרבה יותר מורכב אם פי כמה וכמה יותר אפשרויות. אנחנו היינו כ 10 ימים על האי ובתחושה שלנו לא חווינו אפילו עשירית ממה שיש למקום להציע. (השאיר לנו תיאבון לחזור ובגדול). 

אנחנו טיילנו בזוג. אנחנו מאוד אוהבים טבע, אוכל, אטרקציות, טיולים רגליים, חופים והחלטנו לנסות לנצל את הזמן כמה שיותר כך שאופי הטיול שלנו היה אינטנסיבי ביותר. קמנו בכל יום בשעות מוקדמות כדי להספיק לראות ולחוות כמה שיותר. לעתים זה היה עמוס מידי ולקחנו לעצמנו כמה שעות נוספות לישון אבל במרבית הזמן קבענו לעצמו טיולים מודרכים עם נהג צמוד, הפלגה או מדריך אישי ולכן היינו מחוייבים ללוח זמנים שלא כלל רק אותנו. התוצאה היתה טיול חסר מעצורים והותיר אותנו עם המון חוויות, טעמים, זכרונות וכ 20,000 תמונות שאת חלקן אני שמח לשתף אתכם. בנוסף רצינו לחוות את חיי הלילה של מאוריציוס בעיר Port Louis, לבקר במסעדות מקומיות, לדבר ולהכיר מעט את המקומיים ואפילו שכרנו אופנוע פעמיים כדי ליהנות מטיול חופשי לרצועות חוף שהמליצו לנו עליהן ונסיעה בשדות קנה הסוכר שנמצאים בכל מקום על האי. 

חוף יפיפה שהגענו אליו באופן עצמאי עם האופנוע השכור בצפון האי - מסעדה מומלצת ביותר בחוף - Orizon Beach Restaurant
מאמר זה נמצא עדיין בתהליך כתיבה ובקרוב אשלים אותו - אשמח לקבל מכם פידבק ושאלות שמעניין אתכם לקבל עליהם מענה.

אתם מוזמנים ליצור עמי קשר להתייעצות ואשמח לעזור מכל הלב - 050-2374195
כמו כן מזמין אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו 'מאוריציוס למטיילים'


תגובה 1:

  1. אני מצטער לשים את זה באינטרנט אבל אין לי ברירה. האם מעולם לא האמנתי בלחשי אהבה או כישופים, עד שפגשתי את הקוסם ההוא כשביקרתי את חברתי ב- isreal לפסגת עסקים השנה. אני פוגש אדם בשם דוקטור ALABA היה ממש חזק, והוא יכול היה לעזור בכישופים שיחזירו את האבודים, את המאהבים ואת כספי הקסם, הקסם או הקסם לעבודה או לאושר. אני שמח עכשיו. אני מעיד כי האיש שרציתי להתחתן עזב אותי 5 שבועות לפני החתונה וחיי התהפכו כי מערכת היחסים שלנו נמשכה 3 שנים. באמת אהבתי אותו, אבל אמו הייתה נגדנו ולא הייתה לה עבודה בתשלום טוב. כשפגשתי את הקוסם הזה, סיפרתי לו מה קרה והסברתי לו את המצב. בהתחלה הייתי מהססת וחשדנית, אבל פשוט ניסיתי. ובתוך יומיים, כשחזרתי לגרמניה, חבר (כיום בעל) התקשר אליי והגיע אלי והתנצלתי שהכל הוסדר עם אמו ומשפחתו וקיבל ראיון עבודה חדש להתחתן. לא האמנתי כי ד"ר אלבא פשוט שאלה את שמי ושם חברתי וכל מה שרציתי. ובכן, עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו השתפרו הרבה יותר. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם לעשות לו WhatsApp בכתובת +2349039885856.

    השבמחק

תודה על הזמן שהקדשת להגיב לבלוג הטיולים של עמית אופיר

למציאת המלונות הזולים ביותר